تاریخچه سازمان

با توجه به مشکلات صنایع و به خصوص صنایع نوپا در دهه 1330 و ایجاد بحران در صنعت کشور، مرکزی تحت عنوان مرکز راهنمای صنایع ایران ایجادشد و در پی بررسی هایی که به عمل آمد ایجاد یک سازمان که هدف اصلی آن توانمند کردن مدیران و تجهیز آنان به ابزار لازم باشد مطرح شد. بنیان اولیه سازمان مدیریت صنعتی در اوایل دهه 1340 دراین مرکز شکل گرفت که کوششی ابتدایی برای کمک به توسعه صنعتی کشور بود.

با پیگیری هایی که از سال 1388 آغاز شد و با مشارکت اساتید و کارشناسان حرفه ای حوزه کسب و کار و همگام و همسو با رسالت و مأموریتهای سازمان، نمایندگی آن در استان یزد نیز ایجاد گردید و فعالیتهای خود را در 3 حوزه مشاوره،‌ آموزش و انتشارات رسما از سال 1390 آغاز نمود.

دسته‌بندی دوره‌های آموزشی

1. دوره‌های عالی و تحصیلات تکمیلی

2. دوره‌های تخصصی مدیریت

3. دوره‌های کاربردی علوم مدیریت

4. سمینارها و همایش ها

برخی از دوره‌های عالی مدیریت 

  1. DBA - دوره عالی مدیریت کسب و کار در سطح دکترای حرفه ای
  2.  EMBA – مدیریت اجرائی در سطح کارشناسی ارشد
  3. MBA    – مدیریت پروژه در سطح کارشناسی ارشد
  4.    MBA  -  مدیریت مالی در سطح کارشناسی ارشد
  5.  MBA    مدیریت منابع انسانی در سطح کارشناسی ارشد
  6. MBA    -  مدیریت بازاریابی استراتژیک در سطح کارشناسی ارشد
  7.  مهندسی صنایع- مدیریت سیستم و بهره وری

ویژگی دوره های آموزشی سازمان و نمایندگی

ویژگی های ذیل برنامه های آموزشی سازمان را در مقایسه با سایر مراکز آموزش عالی مشابه متمایز می سازد:

  1. برخورداری از همکاری استادان برجسته کشور
  2. محتوای کاربردی و متناسب با نیازهای بازار کار امروز
  3. استفاده از تجارب دانش پژوهان بعنوان یکی از منابع مهم آموزشی
  4. تسهیل و تقویت ارتباطات حرفه ای در طول دوره بین دانش پژوهان
  5. کمک به توسعه ظرفیت مدیریت کشور و تحول و بهسازی سازمانها و صنایع
  6. تناسب ساعات برگزاری کلاس با زمان کاری شاغلین
  7. امکان ادامه تحصیل در سطوح بالاتر Ph.D , DBA

مخاطبین دوره‌های آموزشی

  1. رهبران سازمان‌های بزرگ اقتصادی
  2. مدیران ارشد بنگاه‌های تولیدی و خدماتی
  3. مدیران واحدهای تخصصی سازمان‌ها و بنگاه‌ها
  4. کارشناسان و کارکنان حوزه‌های تخصصی سازمان‌ها و صنایع