یکی از اهداف اولیه تشکیل و تاسیس نمایندگی، کمک به شرکتها و موسسات جهت توسعه ظرفیت مدیریت به منظور اجرای طرحهای تحول و ایجاد تغییرات لازم برای بهبود و پیشرفت آنها بوده است. در این راستا، یکی از رویکردهای مهم سازمان در شناسایی مسایل و ارائه راه حل جهت رفع آنها، استفاده از مدل بهرهوری است. این موضوع از سالهای دور همواره مورد توجه و اهتمام جدی سازمان بوده و سوابق همکاری سازمان مدیریت صنعتی با سازمان بهرهوری آسیایی (APO) از پیش از انقلاب اسلامی گویای این مدعا است و سازمان به عنوان اولین نماینده رسمی APO در ایران شناخته شده است.
با توجه به ماهیت مفهوم بهرهوری، این موضوع ابعاد چندگانه داشته و در واقع شناسایی موانع ارتقای بهرهوری و ارائه راهکارهای مرتبط با آن، نیازمند بررسی تمامی زمینهها و فعالیتهای سازمانی از قبیل فرایندهای مدیریتی، فرایندهای تولید و خدمات، فرایندهای پشتیبانی، منابع انسانی، و غیره است.
رویکرد سازمان در ارائه خدمات برای ارتقای بهرهوری به شرح زیر است:
- ارائه آموزشها و سمینارهای مختلف به شرکتها در زمینه بهرهوری
- عارضهیابی و شناخت مسایل و حل خلاقانه آنها
- طرحریزی و اجرای طرحهای بهبود بهرهوری
- اندازهگیری و تحلیل بهرهوری
- سازماندهی حرکت بهرهوری
- بهرهوری منابع انسانی
- بهرهوری سرمایه
- نحوه ایجاد تغییر در سازمان
- نحوه بهبود مستمر فرایندها
- معرفی تکنیکها و رویکردهای مختلف برای ارتقای بهرهوری
- ارائه دیدگاههای مربوط به بهرهوری سبز